Snö? Nej tack

Publicerad 2012-12-02 08:43:00 i Hästar, Livet,

Suck, snön har anlänt till Skåneland. Och nej, jag är inget fan av snön av den anledningen att jag har hästar. Visst, det är jättefint med vinterlandskap. Men oavsett om det är minus femton grader eller nollgradigt och snön faller horisontellt - så måste hästarna tas hand om lika mycket, om inte mer, som på somrarna. Det funkar inte med "usch vilken storm det är, idag stannar jag inne och tittar på film!". Jag erkänner att det är mysigt med långa vinterritter i snön men man fryser precis lika mycket om fötterna ändå oavsett om man tar på sig så mycket tills man blir så orörlig att man knappt kommer upp på hästen. Hästarna får snöstyltor under tassarna. Och jag avskyr att frysa. Och ridhus kan vara det kallaste som finns.
 
För att inte låta så negativ kan jag nämna en positiv sak med snön - de blir inte leriga när de rullar sig! (Dvs, tills snön smälter och geggan kommer).
 
Det hade inte varit helt fel att göra som storebror Zetterman - flyga med hästarna till Mexico över vintern (kära Tomten, att köra ner hästarna till sydligare breddgrader hade funkat minst lika bra. Eller kära Vädergud, varför inte skippa snön i Skåne helt? Ni kan väl förhandla om det. Tack på förhand, mvh gnällig tjej).
 
Passande nog så hittar jag ingen mysig vinterbild, så ni får en på mig och Lupin från maj i år. Tyvärr avslöjar ju kvinnan i bakgrunden att det var väldigt blåsigt och kallt just den dagen - men det ser somrigt ut.
 

Kommentarer

Postat av: Sanna Göransson

Publicerad 2012-12-02 11:56:42

Gud så fin blogg och vilka fina bilder, verkligen! Titta gärna in på min och min bästa väns nya blogg, hade blivit super glad om du gjorde det. Kram! ♥

Postat av: Emma

Publicerad 2012-12-02 14:58:23

Var gärna med i min veckans blogg! Utser 2-3 vinnare på tisdag! :)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-12-02 15:57:32

Sv; Vad roligt att du ville vara med! :)

Kommentera inlägget här

Publiceras ej
Tillbaka till bloggens startsida

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv