Hästpresentation: Lupin

Publicerad 2012-11-29 17:52:00 i Hästar,

Vi börjar med Lupin som är ett sto född -04 e. Tornesch - Pentagon, 170cm i mankhöjd.
 
Det började i februari, min tränare ringde och sa att han hade en elev som skulle sälja sin häst som han trodde skulle passa perfekt till mig. Ägaren körde ner henne till min tränare och jag fick provrida ett par veckor och allt bara stämde.
 
Vi startade vår första tävling den 15e april 2012 på två enmetersrundor, och fick 3e resp 6e placering. Därefter flöt det bara på - 6e plac 1.00m, 5e plac 1.10m, 4e plac 1.05m, 7e plac 1.00m. I våra åtta första starter var vi nolla och placerade i sex utav dem.
 
Foto: Alex Banyai @ alex-foto.se
 
Sedan blev hon halt över sommaren pga ett dolt fel i skelettet. Efter flera månader så blev det bra, och vi hann sedan starta en till tävling den 10e november - 8e plac i 1.00m. Dagen efter, den 11/11 - trasslar hon in sig i stängslet och skär upp ena bakbenet. Så nu står hon åter på boxvila och konvalescens i obestämd tid framöver - hon är en olycksfågel!
 
Men hoppa, det kan hon. Hon ställer upp i alla lägen och även om det borde vara omöjligt att hoppa vissa gånger så försöker hon i alla fall och lyckas kravla sig över ändå. Hon är världens snällaste häst, hon är pigg men inte stark, otittig men försiktig - och har ett stort hjärta (och enorma öron).
 
Min lilla ögonsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Publiceras ej
Tillbaka till bloggens startsida

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv